Primary Advertiser

שגרת תזונה בריאה, בשגרת חיים עמוסה: איך עושים את זה?

כולנו רצים ממקום למקום ונדמה שאף פעם אין לנו זמן לדאוג לעצמנו לאוכל טוב, אבל יש כמה טריקים פשוטים וטיפים חשובים שיכולים לעזור. הנה המדריך לשגרת תזונה בריאה, שמשתלבת מושלם גם ביום מטורף במיוחד

וואלה! אוכל בשיתוף יכין
26/11/2021
אוכלים נכון, אוכלים טעים(צילום: ShutterStock)

סביר להניח שגם אתם מצאתם את עצמכם חווים מדי פעם ימים מטורפים, במהלכם הרגשתם שאין לכם זמן לאכול ובטח לא לחשוב על אוכל בריא. ככה זה בעולם המהיר שלנו - תזונה נכונה נבלעת בשגרת היום העמוסה והופכת לדאגה משנית.

רובנו "חוטפים" את הפתרון הכי מהיר וחוזרים למרוץ, ובסוף היום, בבית, אנחנו כל כך עייפים ושוב אין לנו כוח להשקיע. אלא שלאורך זמן, זה עלול לפגוע בבריאות שלנו ולהוביל לעלייה במשקל, חוסר אנרגיה ועוד. אז איך בכל זאת משלבים תזונה בריאה בחיי היומיום? הנה המדריך המקוצר לשגרת תזונה בריאה:

תכננו את הלו"ז: התאימו את הארוחות לסדר היום הצפוי ולאמצעים שיש לכם. אם יש לכם זמן, תכינו אוכל מראש ואם לא, אתם יכולים להשתמש בפתרונות אחרים, למשל בסדרת הקטניות והירקות באריזה קטנה של יכין. מדובר בסדרה של מנות אישיות, ללא חומרים משמרים, שמכילות רק חומרים טבעיים שיכולים להפוך לארוחה שלמה או "לסגור פינה" כשצריך. אפשר להוסיף אותן לכריך, לחמנייה או פיתה מדגנים מלאים והם ישדרגו כל מנה שתאכלו במהלך היום.

תבדקו מה אתם קונים: הדרך לתזונה בריאה מתחילה כבר מהסופר. כשאתם מגיעים למדפים של קופסאות השימורים, תחפשו על המוצרים את הסימון הירוק, שמבהיר שהמוצר בריא ומומלץ ושימו לב שאין עליו חותמת אדומה, שמעידה שמדובר במוצר מעובד מדי, כזה שממש לא ישתלב עם הניסיון שלכם לדאוג לתזונה נכונה. ברגע שקניתם נכון, כבר עשיתם חלק גדול מהעבודה.

תקנו חכם ובריא(צילום: יח"צ)

תצטיידו בכל מה שצריך: אין פתרון קסם לשמירה על תזונה בריאה, אבל ברגע שההתארגנות תהפוך לשגרה, יהיה לכם קל יותר. ההיערכות מתחילה בהצטיידות בבקבוק מים ומאכלים מזינים, שיתרמו לבריאות וגם לתחושת השובע. בסדרת האריזות הקטנות של יכין, תמצאו תורמוס וחומוס שכבר מוכנים ומבושלים, מלאים בחלבון ויעזרו לכם להרגיש שבעים לאורך זמן וכל זה מבלי להסתבך, בלי לבשל ובלי לבזבז מקום בתיק. בסופו של דבר, כדי להצליח במשימה אנחנו צריכים פתרונות קלים ומגוונים וקופסאות שימורים עם ירקות וקטניות (כמו חומוס, שעועית ועדשים שחורות) מסוגים שונים, מוכנות לאכילה נוחה, הן פתרון קל.

ומה לגבי אכילה בחוץ?

אורח החיים המודרני מקשה על רובנו לעבוד שעות ארוכות במטבח, כך שאם בכל זאת מצאתם את עצמכם מזמינים אוכל או יושבים לארוחה בבית הקפה הקרוב, השכילו לבחור נכון מבין האופציות הקיימות. זכרו שלרוב, כמות הפחמימה המוגשת לנו גדולה ביחס לצרכים שלנו ואילו כמות החלבון קטנה. בקשו תוספת חלבון אם יש בכך צורך והזמינו תוספת סלט אם המנה אינה מכילה ירקות. אכלו בהתאם לצרכים שלכם ואת מה שנשאר תוכלו לבקש לארוז ולאכול בארוחה הבאה או למחרת.

ייעוץ מקצועי לכתבה: רוני גילה, דיאטנית ב"קרן אן גיימן תזונה וכושר בהתאמה אישית"

למידע נוסף לחצו כאן>>

  • תזונה בריאה
  • יכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully