Primary Advertiser

חומוס בהכנה ביתית: איך, למה והאם זה שווה בכלל את המאמץ?

וואלה! אוכל בשיתוף יכין

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 10:50

בריא יותר, טוב לסביבה ומאפשר לנו לשלוט בדיוק בטעמים שאנחנו אוהבים. הכנת חומוס ביתי הפכה לפשוטה מאוד כיום וכל מה שאתם צריכים זה מיקסר ורצון. אחרי הביס הראשון תבינו שעשיתם משהו נכון

את ממרח החומוס נמצא כיום כמעט בכל מקרר ישראלי, עובדה משמחת בהתחשב בכך שהוא לא רק טעים, אלא גם נחשב לאחד המזונות הבריאים ביותר. גרגיר חומוס מכיל חלבון איכותי, ויטמינים ומינרלים כמו מגנזיום וברזל, וסיבים תזונתיים התורמים לתחושת השובע, הופכים אותו למתאים לחולי סכרת ואף מסיעיים בהורדת רמות הכולסטרול בדם.

ממרח החומוס האותנטי מורכב מגרגירי חומוס (ממשפחת הקטניות), בשילוב טחינה, שמן זית, לימון ושום - רשימת רכיבים שלכל אחד מהם יתרונות בריאותיים ושכולם נכללים ברשימת המזונות המומלצים במסגרת תזונה ים-תיכונית, המקושרת לתוחלת חיים ארוכה יותר, בריאות טובה יותר וסיכון מופחת למחלות כרוניות, ובמיוחד מחלות לב וכלי דם.

הבחירה הבריאה ביותר: חומוס ביתי

חומוס הוא בחירה בריאה ומזינה, אבל כאשר בוחרים בחומוס מוכן תעשייתי, כמו הממרח שמוצאים באריזות במקררי הסופר, אל כל הרכיבים החיובים מצטרפים גם חומרים משמרים שאנחנו פחות רוצים בתפריט שלנו. הפתרון: הכנת חומוס ביתי, וזה אפילו לא צריך להיות מסובך. חומוס ביתי הוא קל ומהיר להכנה: כל שנדרש זה לשלב בין גרגירי החומוס לשאר הרכיבים, להכניס הכל למעבד המזון וללחוץ על הכפתור. יתרון נוסף הוא שבהכנה ביתית תוכלו לשלוט באופן מלא על תכולת החומוס, המרקם והטעם - הוסיפו כל תיבול או תוספת שתוכלו לדמיין ותיצרו חומוס המותאם באופן אישי להעדפות שלכם.

מנת חומוס. By tomertu, ShutterStock
עם גרגירי החומוס של יכין כל כך פשוט להכין מנה ביתית מעולה/ShutterStock, By tomertu

אם אתם חוששים מההתעסקות הארוכה עם גרגרי חומוס, כדאי שתדעו שיכין הוציאו בתחילת השנה מוצר שנקרא "גרגירי חומוס להכנת חומוס משובח". גרגירי החומוס המיוחדים של יכין שומרים על הערכים התזונתיים, טעימים וכבר עברו את כל התהליך המקדים: שטיפה, השריה ארוכה ובישול וכך פשוט מקלים על החיים. הגרגירים מושרים במים 16 שעות ומבושלים בבישול איטי, כך שהם הופכים לרכים ואידיאלים להכנת חומוס ביתי בקלות. הטריק הזה יחסוך לכם את זמן ההשריה הממושך של הגרגיר היבש, מבלי לפגום בערכים התזונתיים של התוצר הסופי. וחשוב שתדעו, הם לא מכילים חומרים משמרים.

גרגרי חומוס של יכין. יחצ,
מוכן להכנה ובלי חומרים משמרים/יחצ

את החומוס הביתי שהכנתם מהגרגירים המשובחים של יכין ניתן לשמור במקרר כשלושה ימים ולצמצם בזבוז מזון באמצעות הכנת כמות המספיקה לפרק הזמן הזה והקפאת הגרגירים הנותרים. אפשרות נוספת היא להכין בקלות נשנוש גרגירי חומוס בתנור - חטיף בריא, דל שומן ועשיר בחלבון.

לסיום, פשוט תנסו! קנו את גרגירי החומוס של יכין והתנסו בהכנת חומוס ביתי, עד שתגיעו לחומוס המושלם לטעמכם בשבילכם. השתמשו בחומוס כמתבל לירקות (מלפפון, גזר, פלפל) או כתחליף למיונז בסלט ביצים או טונה ואת הפיתה הרגילה המירו בכזו מדגנים מלאים (חיטה מלאה, כוסמין).

ייעוץ מקצועי לכתבה: רוני גילה, דיאטנית ב"קרן אן גיימן תזונה וכושר בהתאמה אישית"

למידע נוסף לחצו כאן>>

וואלה! אוכל בשיתוף יכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully