Primary Advertiser

אל תגידו "אין לי זמן": טיפים מנצחים לארוחת ערב ביתית בריאה ומדהימה

בין העבודה לילדים לחיים עצמם, אנחנו לא תמיד מצליחים לאכול נכון ובריא. מה עושים? הנה כמה טריקים שישנו את המצב עבורכם ועבור המשפחה ויהפכו כל ארוחת ערב להרבה יותר טעימה ומזינה

וואלה! אוכל בשיתוף יכין
22/11/2021
משפחה אוכלת. ShutterStock
איך דואגים לארוחה נכונה ובריאה לכל המשפחה?(צילום: ShutterStock)

כמה פעמים הבטחנו לעצמנו שמעכשיו נתחיל לנהל אורח חיים בריא במשפחה? "נשלב ירקות טריים או מבושלים בכל ארוחה", "נבשל קטניות כמנת חלבון מן הצומח", "נקפיד על אכילת דגנים מלאים".

אלא שבין הרצון למציאות קיים פער של שגרה עמוסה, עבודה וילדים. אל ייאוש! עם תכנון נכון והסתמכות על קיצורי דרך, הכנת אוכל ביתי מוצלח הופכת לקלה גם להורים עסוקים. רוצים שכל המשפחה תתחיל לאכול נכון יותר? הנה כמה טיפים שחובה להכיר

השתמשו בקטניות מבושלות

קטניות הן מקור מצוין לחלבון מן הצומח, סיבים תזונתיים ושלל מינרלים כמו ברזל ואבץ. קטניות יבשות מומלץ להשרות מספר שעות ורק לאחר מכן לבשל ולתבל.

איך מקצרים את הדרך?

היעזרו בקטניות משומרות. אלו שבקופסאות השימורים, כמו קופסת גרגירי חומוס, שעועית או עדשים שחורות (מוצר חדש של יכין) שהן כבר מושרות ומבושלות ורק צריך להוסיף אותן לסלט, תבשיל, מרק או ממרח. חשוב לדעת - קופסאות שימורים אינן מכילות חומרים משמרים. תהליך הבישול והאריזה הייחודים שומרים על הקטניות והירקות לאורך חיי המדף שלהם.

אפשר להוסיף גרגירי חומוס, שעועית ועדשים שחורות למגוון מנות(צילום: ShutterStock, שאטרסטוק)

החזיקו ירקות ב"שלוף"

ירקות מכל הסוגים, בחמישה צבעים, טריים או מבושלים בכל ארוחה ומדי יום, מומלצים לעידוד אורח חיים בריא במשפחה. אם אין לכם זמן לחתוך סלק לקוביות (עבודה מלכלכת למדי), להתחיל לפתוח תרמילי אפונה (בעונה הקצרה בה הם זמינים) או מתחשק לכם לגוון - יש פתרון.

איך מקצרים את הדרך?

היעזרו בגרסאות השימורים של הירקות האהובים, אותן ניתן למצוא גם באריזות אישיות. קוביות הסלק לא מכילות תוספת סוכר, נוזל הבישול שלהן יכול להעניק צבע יפה לרטבים והן נהדרות בסלטים, מנות פסטה ותבשילים. האפונה עוברת בישול קצר בטמפרטורה גבוהה, כך שהיא שומרת על רבים מערכיה התזונתיים ויכולה לשדרג מנות כמו סלט תפוחי אדמה ועוד.

תיהנו מתירס מהשדה, מוכן לשימוש

רוצים לשדרג פיצות, טוסטים, סלסות מקסיקניות או פולנטה ביתית? לא חייבים לטרוח, לקלוף ולחתוך גרגירי תירס בעצמכם.

איך מקצרים את הדרך?

במדפי הסופרים ניתן למצוא תירס מהשדה: גרגירים מזן super sweet - עסיסיים ובעלי מתיקות טבעית, שגדלים בארץ. התירס נארז מיד לאחר הקציר ומבושל בישול קצר, השומר על מרבית ערכיו התזונתיים. הקפידו על בחירת התירס ללא תוספת סוכר וחפשו את הסימון הירוק "המלצת משרד הבריאות", עם 100% רכיבים טבעיים.

תיהנו מתירס מהשדה לצלחת(צילום: ShutterStock)

הכינו חומוס ביתי ברגע

הממרח שלנו הוא אחת הקטניות האהובות, מקור לחלבון מן הצומח, ברזל, מגנזיום וסיבים תזונתיים. אבל למי יש זמן להכין חומוס בבית?

איך מקצרים את הדרך?

ניתן למצוא כיום גרגירי חומוס בקופסאות שימורים, שמתאימים במיוחד להכנת חומוס ביתי, אפילו עם הילדים. הגרגירים הם מזן "זהבית", שפותח בישראל, והם עוברים השריה של 16 שעות וממשיכים לבישול איטי, שהופך אותם לנימוחים ומושלמים לטחינה במעבד מזון ביתי או בלנדר, כך שבכל פעם תצא לכם מנה עם טעם של חומוסיה משובחת. במוצר אין תוספות של חומרים מייצבים או משמרים, כפי שיש לעיתים קרובות בסלטים הקנויים.

עוד יתרון בהכנה הביתית: אתם בוחרים איך לתבל ולגוון בכל פעם - עם או בלי שום, כמון ועוד, כמה טחינה לשים ואיזה מרקם אתם מעדיפים (טיפ: ניתן להשתמש במי השימורים בהכנה של הממרח, או לטבעונים - להקצפה של מתכונים מתוקים).

תיהנו מרטבי עגבניות בלי סיבוך

ישנם שלל קיצורי דרך לרטבים מרכיבים טבעיים וביתיים, כאלו שלא צריך לשטוף, לקלף או לקצוץ כדי להכין אותם.

איך מקצרים את הדרך?

ניתן למצוא רטבים בקופסאות פלסטיק ובאיכות מצוינת, כאלו שמתאימים לפסטה, פיצה או שקשוקה ומנגישים משמעותית את הכנת המנות הללו בבית - פשוט מערבבים עם פסטה מבושלת, יוצקים מעל בצק או מחממים במחבת ושוברים פנימה ביצים.

לסיום, חשוב: קראו את הכתוב על האריזות

חפשו את הסמלים המעודדים בריאות על האריזה: הסימון הירוק של משרד הבריאות ורכיבים ביתיים מוכרים וללא חומרים משמרים. עם כמה טריקים קלים, שעוזרים לחסוך זמן על בישול, כל אחד יכול לתקתק ארוחות ערב טעימות ומשביעות. בתיאבון!

למידע נוסף לחצו כאן>>

  • יכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully